ילדי אינדיגו

ילדי אינדיגו –

פורצי הדרך

ילדי אינדיגו (Indigo Children) שייכים ל"ילדים החדשים"; מדובר בקבוצות שונות של נשמות שהגיעו לעולם החל מתחילת שנות ה – 80, ובמסות גדולות. קבוצת ילדי האינדיגו היתה הקבוצה הראשונה מבין הנשמות החדשות שהגיעו, ולאחריה הגיעו "ילדי הקריסטל", ו"ילדי הקשת". לכל אחת מקבוצות אלה מאפיינים התנהגותיים שונים, כאשר ילדי האינדיגו נחשבים במובן מסוים לפורצי דרך בין העולם הישן ובין העידן החדש שבו אנו כבר נמצאים.

המונח נטבע על ידי אמריקאית בשם ננסי אן טאפ, שהבחינה באופן ברור בצבע אינדינגו בהילה העוטפת ילדים אלה, ובהמשך – גם בתכונות מסוימות המשותפות לכולם ומאפיינות אותם. לאט לאט הבחינו ביותר ויותר ילדים שנחשבו לבעלי "ליקויים" – על פי התפישות המערביות הרווחות – ובין השאר בסימנים מובהקים לליקויי למידה ברמות גבוהות, ולהפרעות קשב וריכוז. נלווים לאלה הופיעו אצל מרבית ילדים אלה תכונות כאינטואיציה חזקה וברורה, וכחוסר מוכנות לקבל מרות, בליווי חוסר יכולת והסכמה להסתדר במסגרות מוסדיות. בד בבד התברר כי הם בעלי אמפתיה חזקה ורגישות לאחר, בעלי ידיעה עצמית ברורה ומוגדרת, ובעלי חוסר מוכנות להתפשר על האמת הפנימית שלהם, ורצון ללכת על פיה

חשוב לדעת, כי דרכי ההתמודדות עם ילדי אינדיגו וסיוע להם בקשיים השונים שבהם הם נתקלים, מבוססות רובן ככולן על ההבנה כי ילדים אלה דורשים את הכבוד האנושי המגיע להם כבני אדם, כבוד שהם מודעים אליו ופועלים על פיו; כך, מי שמכבד אותם – הם מכבדים אותו. מי שמתייחס אליהם "בגובה העיניים", מדבר אליהם בשפה מכבדת, ואומר להם את האמת – זוכה בחזרה ליחס כזה מהם, יחס מכבד ומשתף פעולה. כל הפעלה של מרות, של עונשים ושל סנקציות לא תועיל במקרים של התמודדות עם ילדי אינדיגו, שכן אלה רק מעוררות בהם את הצורך להגן על עצמם אף יותר, מתוך תחושה שלא מבינים אותם ולא רואים אותם.

חשוב לציין כי ילדים אלה הם בעלי אינטליגנציה גבוהה במיוחד, ובעלי חוש צדק מובהק, ולכן עליהם לקבל מסביבתם – ובעיקר מהמבוגרים בעולמם – את התחושה כי הם מובנים וראויים, בליווי ובשילוב כל הסיוע שהם זקוקים לו – כדי להעצים אותם. כמו כן, יש להסביר להם את משמעותם של הדברים שמבקשים מהם. זכרו כי ילדים אלה זקוקים להבנה, ולתחושת מטרה ומשמעות – כדי שיוכלו לבטא את עצמם ולמלא את תפקידם בעולם.

למרבה הצער, עולמנו כיום עדיין בנוי באופן שבו הוא מתקשה לתמוך בילדים מסוג זה ולהעצים את התכונות המאפיינות אותם. על כן, כדי לסייע להם לשמור על ייחודיותם ולהישאר מחוברים למקור ולתודעה הפתוחה והנקייה שעמה הם מגיעים לעולם הזה, מומלץ מאוד לסייע להם לחזק את הקשר הפנימי עם ה"עצמי", באמצעות גישות וטכניקות התומכות בכך.

באופן זה, תודעתם תישאר מחוברת לאמת הפנימית שלה, והם יזכו בכלים המאפשרים להם לחיות מתוך האמת שלהם, מתוך הקשבה לעצמם, ומתוך נאמנות לטבעם האמיתי. בספר טיפוח הרוחניות אצל ילדים תוכלו למצוא רעיונות לפעילויות מעשיות שיסייעו במיוחד לילדים אלה ללמוד כיצד להישאר מחוברים לעצמם ולפעול בעולם החיצון. פעילויות אלה אף יסייעו להם להבין את אופן פעולתם של חוקי היקום ואת אופיו של הקשר בין העצמי הפנימי שלהם לבין העולם שבחוץ. באמצעות הבנה מוחשית זו, יזכו ילדי האינדיגו לקבל את ההסבר ואת ההבנה המהותיים כל כך בעבורם, והדבר יקל עליהם לשתף פעולה עם המסגרות ועם הדרישות שמבחוץ – מתוך כבוד וקשר אל עצמיותם ואל עולמם הפנימי.

לסיכום, ילדים אלה באו להעיר את האבולוציה האנושית לשלב מואץ בהתפתחות של כולנו; אם ננסה "לאלף" אותם, כפי שלימדו אותנו בזמן העולם הישן – נפסיד אותם ונפסיד גם אנחנו – את ההתפתחות של כולנו. דרכי ההתמודדות החדשות והיצירתיות שהם מבקשים מאיתנו להשתמש בהן איתם, מטרתן ללמד את כולנו גישות נוספות לתפישת החיים מלבד אלה שהכרנו עד כה – וכך להעביר את כולנו יחד לשלב ההתפתחות האנושית הבא שלנו. זכרו שילדים אלה רואים מעבר לסטטוסים ולמעמדות, מעבר להגדרות ולגילאים; הם רואים את האמת של האדם. עצמו, וכך מביאים אותנו להיות אמיתיים יותר בעצמנו, בעלי חמלה ובעלי הבנה – וליצור בכך עולם מתוקן ונעים יותר.

קרא עוד ילדי אינדיגו – קשיים בלמידה, או אבולוציה אנושית?

קן רובינסון במבט מאיר על חינוך ויצירתיות